Πέμπτη 24 Απριλίου 2014

Τράπεζα Θεμάτων Χημείας Α Λυκείου 2014 - Το παράδειγμα του ΙΕΠ

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ( wow !!! ) καλεί την εκπαιδευτική κοινότητα να στείλει θέματα ( μέχρι σήμερα 24/4/2014 δεν έχει κοινοποιηθεί η διεύθυνση - πλατφόρμα που θα σταλούν τα προτεινόμενα θέματα !!! ) τα οποία μετά από επιλογή θα συγκροτήσουν την περίφημη Τράπεζα Θεμάτων.

Η πρόσκλησή του για την Χημεία  περιελάμβανε και ένα διαγώνισμα - πρότυπο για το πως θα είναι τα θέματα εξέτασης. Χρησιμοποιώντας διάφορους pdf editors αφαίρεσα τα σχόλια και τις υποδείξεις του διαγωνίσματος και κράτησα μόνο τα ερωτήματα.

Τρίτη 22 Απριλίου 2014

Θέματα Πανελληνίων Χημείας - Θέματα προσομοίωσης ΟΕΦΕ

 Χριστός Ανέστη.

Όσο πλησιάζουμε προς τις Πανελλήνιες εξετάσεις τόσο πιο πολύτιμα είναι τα παλαιότερα θέματα. Μετά από πολύ ψάξιμο στο internet κατέληξα ότι οι πιο οργανωμένες βάσεις θεμάτων βρίσκονται στις παρακάτω σελίδες. ( σε καμία περίπτωση δεν τις διαφημίζω απλά αναγνωρίζω μια πολύ σοβαρή δουλεία που έχει γίνει σε θέμα οργάνωσης )

Τρίτη 15 Απριλίου 2014

Ημερομηνίες Πανελληνίων Εξετάσεων 2014 ( Ημερήσια ΓΕΛ )

Επίσημα ....

To Υπουργείο ανακοίνωσε τις ημερομηνίες των Πανελληνίων εξετάσεων 2014 ...
Έναρξη 28/5/2014 ...Χημεία 6/6/2014



Δευτέρα 14 Απριλίου 2014

Επαναληπτικές Πανελλήνιες Χημείας 2012 - Θέμα Δ

Καθώς πλησιάζουμε προς τις πανελλήνιες οι μαθητές θα πρέπει να είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν θέματα που απαιτούν μεγάλη προσοχή και ιδιαίτερα μεγάλα στην έκτασή τους.

Θα πρέπει να εμπιστευτούν τις γνώσεις τους και τις οδηγίες των καθηγητών τους και να αντιμετωπίσουν τα θέματα ψύχραιμα και σοβαρά.

Ένα ακραίο παράδειγμα της έκτασης που μπορεί να πάρει ένα θέμα, είναι το θέμα Δ των επαναληπτικών εξετάσεων Χημείας των ΓΕΛ του 2012. Θα χαρακτήριζα "επικών" διαστάσεων την έκταση της λύσης και πολύ φοβάμαι ότι η επιτροπή θεμάτων μάλλον δεν εκτίμησε σωστά το μέγεθος της απαιτούμενης λύσης.

Τετάρτη 9 Απριλίου 2014

Μέγιστος όγκος διαλύματος συγκεκριμένης τιμής pH - Μέγιστη τιμή pH σε συγκεκριμένο όγκο διαλύματος

... επιστροφή στην ιοντική ισορροπία !!!

Εμπνευσμένος από το απίστευτο 3ο ερώτημα σε αυτήν την άσκηση του φίλου Χρήστου Ελευθερίου θέλησα να προσεγγίσω και εγώ το ερώτημα του μέγιστου όγκου. Το είχαμε δει στη ανάρτηση αυτή ως την αναζήτηση του μέγιστου όγκου ρυθμιστικού διαλύματος ( θα το δούμε επαναληπτικά και εδώ σε μια πιο πονηρή εκδοχή του ) , το ξαναβλέπουμε σε μια πιο γενική μορφή του ( στο πάντα απαιτητικό διάλυμα δύο ασθενών οξέων ).

Το ερώτημα αυτό, μου δημιούργησε την απορία του αντίστροφου ερωτήματος. Εάν υπάρχουν ασκήσεις με τον μέγιστο όγκο διαλυμάτων που έχουν συγκεκριμένη τιμή pH , γιατί να μην υπάρξει ερώτημα και το αντίστροφο ερώτημα !!! 

Τετάρτη 2 Απριλίου 2014

Στοιχειομετρική διερεύνηση σύστασης μείγματος ( Mόνο για καθηγητές )


Ο χαρακτηρισμός "μόνο για καθηγητές" φανερώνει την δυσκολία των ασκήσεων που παρουσιάζονται σε αυτή την ανάρτηση. Βέβαια αυτό είναι προσωπική εκτίμηση ( μιας που δεν είμαι θεματοδότης ) αλλά εκτιμώ ότι πρέπει να υπάρχει ένα μέτρο στις διαστάσεις ( αλλά και την κατεύθυνση ) που μπορεί να πάρει ένα θέμα.

Το ζητούμενο για τους μαθητές είναι να δουν την λύση και να την κρατήσουν - απλά - στα "υπ'όψιν".
Στην ανάρτηση αυτή θα δούμε δύο τέτοιες ασκήσεις.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...