Κυριακή 14 Ιουνίου 2015

Επαναληπτικές εξετάσεις Χημείας 2015

Επαναληπτικές στην Χημεία των Ημερησίων και όλα πήγαν καλά ( και σήμερα )


Θα ήθελα να κάνω μια γενική αναφορά στα χθεσινά θέματα Χημείας για τις επαναληπτικές .
Κατ' αρχάς συνεχίζουμε να βλέπουμε σοβαρά διαγωνίσματα που δεν προκαλούν ιδιαιτέρως ( σε αντιπαράθεση με τα όσα συμβαίνουν στην Φυσική και στα Μαθηματικά ). Καλή και σοφή κίνηση για πολλούς λόγους .

Το Θέμα Α κινήθηκε σε πολύ καλό επίπεδο , με εξαίρεση το αγαπημένο θέμα ( Α5 ) των Γεωλόγων που διδάσκουν Χημεία στην Γ Γυμνασίου .  ( Να φανταστώ ότι "γάλα Μαγνησίας" έν έτη 2015 είναι το "με γλυκάνισο" )
Ωραία κύλισε και το το Β θέμα με 2 ψιλοαποδειξούλες και μια εύκολα διαχειρίσιμη από όλους διάκριση .
Στο Γ1 θέμα  είχαμε το κλασικό δεντράκι που ξεκινά με εστέρα και το πάντασος ( όπως λέμε "πάνταβρέχει") Grignard που οδηγεί στην 1ο ταγή αλκοόλη.
Εξυπνο αλλά φτωχό το Γ2-α και Γ2-β δεν άφηνε περιθώρια λάθους ... κλασικό ( πλέον ) το Γ2-γ εξετάζει ωραιότατα την ουσία της δράσης του διχρωμικού. Η θεματοδοσία επέλεξε την εξέταση ουσιαστικού ερωτήματος. Μπράβο της . 
Στο θέμα Δ φαίνεται ότι οι θεματοδότες έχουν βρεί την λύση για την δημιουργία έξυπνων ασκήσεων στην ιοντική , χρησιμοποιόντας 3-4 αρχικά διαλύματα και παίζοντας με αυτά .
Η επίδραση του NaOH στο μίγμα HCL-NH4CL είναι καταπληκτική ( για άλλη μια φορά νοιώθω δικαιωμένος για την τακτική επίλυσης αυτών των ασκήσεων που ακολουθώ). 
Και πάμε στο Δ3. Είναι φανερό ότι εάν δεν είχαμε άνοιγμα της ύλης του χρόνου ΟΛΟΙ μας θα έπρεπε να κάνουμε "χαρτοπειράματα"
Στα φροντιστήρια πειράματα δεν γίνονται ...Στα ιδιαίτερα πειράματα δεν γίνονται ... Στα σχολεία πειράματα δεν γίνονται ή δεν μπορεί να αφιερωθεί τόσος χρόνος για να μελετηθούν τόσα θέματα σε παιδιά που δεν έχουν ξαναπιάσει προχοιδα... 
Θα τολμούσα να ψελλίσω ότι από τέτοια θέματα κερδισμένα μπορεί να είναι ΜΟΝΟ μαθητές συγκεκριμένου "είδους" σχολείου .... αλλά δεν θα τολμήσω να το πω .
Το Δ3-α ... εξαιρετικό
το Δ3-β ... ιδιαίτερο ( μην ξεχνάμε όμως ότι είμαστε στο πιο δύσκολο τμήμα του διαγωνίσματος )
το Δ3-γ ... ημι-άπιαστο για μαθητές . Για την ισχύ η απάντηση είναι σχεδόν αυθόρμητη ... για την συγκέκτρωση ( ΚΑΙ αιτιολογίστε )
( αλήθεια πως μοιράζονται 6 μοναδες σε 3+3=6 σκέλη , όταν το ένα έχει 2 σημεία ελέγχου )
υγ #1 .... η δημιουργική ασάφεια ως μέσο για την διάκριση του 99 από το 100 είναι κάτι που μπορώ να δεκτώ ΑΝΕΤΟΤΑΤΑ.

υγ #2 τα θέματα είναι διαθέσιμα εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...