Παρασκευή, 8 Σεπτεμβρίου 2017

Θέματα επαναληπτικών εξετάσεων ( και ομογενών ) στην Χημεία 2017.

Πραγματοποιήθηκαν σήμερα οι Επαναληπτικές Εξετάσεις Χημείας για τα ΓΕΛ καθώς και οι εξετάσεις στο μάθημα της Χημείας για τους ομογενείς .

Ενα γενικό σχόλιο για τα θέματα :
Τα θέματα ήταν της ίδιας συγγραφικής φιλοσοφίας με αυτά των εξετάσεων του Ιουνίου αλλά ελαφρώς ευκολότερα. Σαν σημαντικότερο σημείο θα έλεγα ήταν η έλλειψη του θέματος «επιπέδου Γ3-Ιούνιος 2017» που έκανε όλη την διαφορά στην εξέταση του μαθήματος.

Ειδικότερα θα σχολίαζα 

  • Το μπλέξιμο της προκβαντικής θεωρίας του Bohr με την ενέργεια των υποστιβάδων στο Α5.
  • Το ενδιαφέρον ερώτημα του Β3γ ( που κάποτε το θεωρούσαμε ιδιαίτερα "τραβηγμένο" ακόμα και σε εποχές πολύ δύσκολων θεμάτων )
  • To εύκολο «δεντράκι οργανικής» του Γ2
  • Την επιτηδευμένη φρασεολογία που προσπαθεί να παρουσιάσει ορισμένα θέματα ως κομμάτι μιας εργαστηριακής διαδικασίας χωρίς όμως να υπάρχει το ανάλογο εργαστηριακό υπόβαθρο ( αλλά ούτε καν η αντίστοιχη εικόνα ) από τους μαθητές. Εκφράσεις όπως «αυτόκλειστο δοχείο» , «εκπλύνεται με νερό και ξηραίνεται» από την μία δίνουν στο διαγώνισμα μια σημαντική επιστημονική εγκυρότητα μιας που ανταποκρίνονται πλήρως στην πραγματική πειραματική διαδικασία … από την άλλη φορτώνουν την εκφώνηση με όρους που ίσως προκαλέσουν σύγχυση στους μαθητές ( που λογικά ποτέ δεν είδαν έκλπυση στερεού , ξήρανσή του , και θέρμανσή του μέχρι εξάχνωσή του ). Δεν ξέρω εάν το «απομονώνεται κατάλληλα και μετατρέπεται σε αέριο» είναι πολύ κλισαρισμένο και προκαλεί συνειρμούς που οδηγούν σε εκφωνήσεις σχολικών βοηθημάτων αλλά πρέπει – σε κάθε περίπτωση – να έχουμε στο μυαλό μας και τις παραστάσεις που έχουν – ή δεν έχουν – οι μαθητές μας.
  • Η προσπάθεια των θεματοδοτών να φτιάξουν ένα συνδυαστικό θέμα που δεν θα είναι συνηθισμένο έχει οδηγήσει στην δημιουργία προβλημάτων που είναι συρραφή επιμέρους θεμάτων .

Καλά αποτελέσματα.

Τα θέματα είναι διαθέσιμα εδώ ( επαναληπτικές ) και εδώ ( ομογενείς )

ΥΓ#1 … επαναληπτικές και ομογενείς ίδια θέματα !!! ( διαφοροποίηση 15 μονάδων ) Ποιος κατά την εκτίμησή σας είναι κερδισμένος και ποιος ο χαμένος ;

ΥΓ#2 … Τα 300 άτομα που έδωσαν επαναληπτικές θα έχουν άλλες βάσεις ή θα καταταγούν σύμφωνα με τις βάσεις ( όπως αυτές διαμορφώθηκαν από τους υπόλοιπους μαθητές ) του Ιουνίου ? Πάντως εμένα δεν με εκπλήσσει τίποτα πλέον …

ΥΓ#3 … επειδή κάποιοι βιάζονται να δηλώσουν ότι «το Υπουργείο γιάτρεψε του αρρώστους» βασιζόμενοι στο μειωμένο πλήθος μαθητών που συμμετείχαν στις επαναληπτικές εξετάσεις φέτος , θα τους πρότεινα να περιμένουν λίγο . Πιστεύετε ότι η δυσκολία των θεμάτων ήταν τέτοια που να αποτρέπει κάποιον να κάνει χρήση του επιπλέον δίμηνου διαβάσματος προκειμένου διεκδικήσει μια θέση στην Γ’βαθμια εκπαίδευση ( ίσως γνωρίζοντας ΚΑΙ τα μόρια που έχει η σχολή που τον ενδιαφέρει ) ;

Αλλά ας περιμένουμε μέχρι του χρόνου …



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...